вівторок, 31 січня 2017 р.

                       Інтерактивні методи навчання на уроках математики


 Інтерактивні методи навчання на уроках математики сприяють ефективному розвитку в кожної особи математичних здібностей, розвитку логічного мислення, системи загальнолюдських цінностей та загальноприйнятих норм поведінки як на уроках математики , так і вжитті; розвитку здатності цінувати знання та вміння користуватися ними, усвідомленню особистої відповідальності та вмінню об'єднуватися з іншими членами колективу класу задля розв'язання спільної проблеми, розвитку здатності визначати і поважати цінності іншої людини, формуванню навичок спілкування та співпраці з іншими членами групи, взаєморозуміння та взаємоповаги до кожного індивіда, вихованню толерантності, співчуття, доброзичливості та піклування, почуття солідарності й рівності, формуванню вміння робити вільний та незалежний вибір, що ґрунтується на власних судженнях та аналізі дійсності, розумінні норм і прав поведінки.
   В умовах інтерактивного навчання на уроках математики забезпечується формування таких інтелектуальних умінь, як аналіз, порівняння, виділення головного, а також критичне мислення та здатність приймати відповідні рішення.
     У результаті застосування інтерактивних технологій на уроках в учнів розвиваються й удосконалюються процеси сприйняття: пам'ять, увага, уява, виявляються такі мислитель ні операції як аналіз і синтез, абстракція й узагальнення, формуються воля й характер. При використанні різноманітних видів творчої діяльності на уроках в учнів розвиваються математичні здібності та проявляється інтерес до предмета. Велика кількість різноманітних і доступних учням видів робіт , включених у зміст завдань, де застосовуються інтерактивні технології , дає поживу для розуму, розвиває уяву, спостережливість, розширює кругозір, знайомить з важливими елементами професійної діяльності, впливає на формування стійких пізнавальних інтересів, а в майбутньому - і на вибір роду занять , пов'язаних з математикою.

      Під час активного навчання учень , аналізуючи творче завдання, визначає потрібні для його виконання операції, послідовність дії, порівнює та визначає спільне  й відмінне в способах реалізації аналогічних завдань, узагальнює  способи його виконання. На основі таких мислительських дій розвивається інтелектуальна сфера особистості. Крім того  у процесі виконання навчальних дій учням доводиться робити певні розрахунки. Вони навчаються використовувати знання з інших предметів (тобто здійснюються між предметні зв'язки), мова школярів збагачується новими словами, термінами, що позитивно впливає на розумовий розвиток особистості.
   Інтерактивні вправи на уроках математики зорієнтовані на
   - розвиток  мислення школярів, певної самостійності думок, спонукають учнів до висловлення своєї думки, стимулюють вироблення творчо ставлення до будь-яких висновків, правил  Такі інтерактивні вправи як „Робота в парах”, „Робота в групах”,  „Пошук інформації”, спрямовані на самостійне осмислення матеріалу, заставляють замислитися „Чи справді це так?”, дослідити факти, проаналізувати алгоритм розв'язків, розуміти їх суть, перевірити і себе і свого товариша, знайти помилку.І в цілому, інтерактивне навчання є однією з найбільш гнучких форм включення кожного учня в роботу, забезпечує перехід від простих до складних завдань, вчить використовувати не готові знання, а здобувати їх з власного досвіду, що веде до розвитку мислення-творчого і діалектичного. Новітні підходи до організації навчання роблять навчально-виховний процес різноманітним, цікавим, а найкориснішим у такому навчанні є те , що математика починає подобатись.

Немає коментарів:

Дописати коментар